“Romanze” Schuberta – związki muzyki z poezją, Helmina de Chézy

W nawiązaniu do artykułu o Helminie de Chézy p. Aleksandra Lubiny parę słów uzupełnienia.

Dalszŏ tajla artykułu niżyj

Chyba jednym z najbardziej znanych wierszy „Wilhelminy nie do wytrzymania” jest wspomniany w tekście „ Der Vollmond strahlt auf Bergeshöh’n“ / „Księżyc w pełni lśni nad szczytami gór“:

Der Vollmond strahlt auf Bergeshöh‘n –
Wie hab ich dich vermisst!
Du süsses Herz! es ist so schön,
Wenn treu die Treue küsst.
Was frommt des Maien holde Zier?
Du warst mein Frühlingsstrahl!
Licht meiner Nacht, o lächle mir
Im Tode noch einmal!
Sie trat hinein beim Vollmondschein,
Sie blickte himmelwärts:
„Im Leben fern, im Tode dein!“
Und sanft brach Herz an Herz.

A jak ta pieśń brzmi w scenicznej wersji muzyki Schuberta do „Rosamundy” (D797)?

Anne Sophie von Otter / Chamber Orchestra of Europe / dir. Claudio Abbado w nagraniu dla hamburskiej Deutsche Grammophon

Pełnych nagrań muzyki scenicznej jest stosunkowo niewiele, podobnie jak  “Peri” Schumanna. Najbardziej znane to interpretacje Kurta Masura z Emy Amelling i Gewandhausorchester z Lipska dla Philipsa oraz Claudio Abbado z Anne Sophie von Otter i Chamber Orchestra of Europe dla DG. Są one bardzo cenione przez miłośników  – znawców muzyki romantycznej. To jeden z pierwszych przykładów “rozrywania” klasycznej formy muzycznej, czegoś pomiędzy operą, oratorium, baletem  i symfonią  – tą drogą będą podążać dalej Schumann zachęcony przez żonę Klarę czy Mendelssohn wspierany przez rodzeństwo i przyjaciół.

Utwór ten jest jednak niezmiernie znany dzięki wersji kameralnej dla śpiewaczki / śpiewaka z akompaniamentem fortepianu. Dzięki niej zrobił zawrotną karierę i zachował pamięć o Helminie jako autorce słów i poetce.

Bernarda Fink z Geroldem Huberem przy fortepianie w nagraniu dla prowansalskiej firmy fonograficznej Harmonia Mundi.

Utwór ten śpiewali i śpiewają także panowie – na pamięć przychodzą mi piękne interpretacje chociażby Hermanna Preya czy współcześnie Wernera Güra.

Warto jest sięgnąć po nagrania wyżej wspomnianych wielkich śpiewaczek (choć nie tylko ich) z interpretacjami pieśni Schuberta, Schumanna czy Brahmsa – po ich wysłuchaniu można już spokojnie umierać. Nie tylko Neapol to piękno skończone ….

Jakeście sam sōm, to mōmy małõ prośbã. Budujymy plac, co mŏ reszpekt do Ślōnska, naszyj mŏwy i naszyj kultury. Chcymy nim prōmować to niymaterialne bogajstwo nŏs i naszyj ziymie, ale to biere czas i siyły.

Mōgliby my zawrzić artykuły i dŏwać płatny dostymp, ale kultura powinna być darmowŏ do wszyjskich. Wierzymy w to, iże nasze wejzdrzynie może być tyż Waszym wejzdrzyniym i niy chcymy kŏzać Wōm za to płacić.

Ale mōgymy poprosić. Wachtyrz je za darmo, ale jak podobajōm Wōm sie nasze teksty, jak chcecie, żeby było ich wiyncyj i wiyncyj, to pōmyślcie ô finansowym spōmożyniu serwisu. Z Waszōm pōmocōm bydymy mōgli bez przikłŏd:

  • pisać wiyncyj tekstōw
  • ôbsztalować teksty u autōrōw
  • rychtować relacyje ze zdarzyń w terynie
  • kupić profesjōnalny sprzynt do nagrowaniŏ wideo

Piyńć złotych, dziesiyńć abo piyńćdziesiōnt, to je jedno. Bydymy tak samo wdziynczni za spiyranie naszego serwisu. Nawet nojmyńszŏ kwota pōmoże, a dyć przekŏzanie jij to ino chwila. Dziynkujymy.

Spōmōż Wachtyrza

Cyntrum Preferyncyji Prywatności

Potrzebne

Zbiory cookies potrzebne do nojbarzij podstawowych funkcyji serwisu: zgoda na politykã prywatności (gdpr) i informacyjŏ ô blokowaniu reklam (anCookie), testowy zbiōr ôd platformy (wordpress_test_cookie)

gdpr, anCookie, wordpress_test_cookie

Ino po zalogowaniu

Zbiory cookies potrzebne do byciŏ zalogowanym w serwisie.

wordpress_logged_in_, wordpress_sec_, wp-settings-time-